Na območju trapezoida, katerega daljši stranici potekata po Vilharjevi in Masarykovi cesti, nastaja Potniški center Ljubljana (PCL). Mesto v mestu obsega prometno vozlišče ter nabor poslovno-stanovanjskih objektov. Nekateri so tik pred zaključkom, drugi še v fazi snovanja, tretji v gradnji. Rekorden gradbeni zalogaj je skupaj vreden več kot pol milijarde evrov. Konec večine gradenj je bil načrtovan za konec leta 2025, nekaterim bo uspelo, nekaterim pa ne. Investitorji so država prek Slovenskih železnic in Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo, mestna občina Ljubljana ter zasebni družbi Mendota Invest iz skupine OTP in slovaški Corwin.
Kaj vse bo obsegal potniški center
Na širšem območju PCL potekajo oziroma so v načrtovanju ti projekti:
- severni in južni del Emonike, kjer bodo hotel, pisarne, stanovanje, parkirišča in nakupovalno središče,
- nadgradnja železniške postaje Ljubljana in železniške infrastrukture,
- nova avtobusna postaja z garažo in poslovno stavbo,
- prenovljena avtobusna postaja na Masarykovi,
- poslovna stavba Vilharia,
- stanovanjska stolpnica Nordika,
- prenova cestne infrastrukture na celotnem območju, da bo vse skupaj sploh lahko zaživelo in delovalo brez prometnih zamaškov.
Edini na začetku načrtovan gradbeni projekt, ki se še ni začel in zanj ni jasno, ali se sploh bo, je nesojena sodna palača. Umeščena naj bi bila med avtobusno postajo na Masarykovi ter Corwinovo stolpnico Nordika.
Kako poteka izvedba projektov
Pravzaprav je velikansko gradbišče sredi mesta, kjer z različno dinamiko samostojno gradi pet različnih investitorjev, logistična nočna mora. Zahteva nenavadno veliko medsebojnega usklajevanja, saj je treba ohraniti zadostno pretočnost železniškega, cestnega in tudi mirujočega prometa. Za zdaj reševanje logističnih težav poteka tako, kot je bilo obljubljeno. Tudi nekajdnevne popolne zapore najbolj obremenjenih vpadnic v mesto, ki so bile potrebne, da se je gradnja PCL sploh lahko začela, so prinesle manj težav, kot je bilo videti sprva. Pri investitorjih smo preverili, kako poteka izvedba načrtovanih projektov.
Emonika
- Okvirna investicijska vrednost projekta: 350–400 milijonov evrov
- Investitor: Mendota Invest, d. o. o., v lasti družbe OTP
- Vsebina projekta:
- Na južnem delu Emonike se gradi najvišja poslovna stavba v Sloveniji, ki bo ponujala 20 tisoč kvadratnih metrov sodobnih in prilagodljivih poslovnih prostorov. Na severnem delu bo Emonika ponudila dodatnih 15 tisoč kvadratnih metrov poslovnih površin.
- Na 21.500 kvadratnih metrih bo več kot 80 trgovin.
- V kompleksu bosta dva hotela – na severni in južni strani, prvi s tremi zvezdicami in drugi s štirimi plus zvezdicami. Skupno bosta imela več kot 380 sob, ki bodo poslovnim gostom in turistom zagotavljale popolno sprostitev.
- Kompleks bo vključeval tudi tri stanovanjske stavbe s skupno 187 stanovanji. Stanovanja bodo zagotavljala sodobno bivanje in maksimalno udobje ter lastna parkirišča in kleti.
- Skupno bo v kompleksu Emonika 1.500 varovanih parkirnih prostorov.
- Velikost projekta: 180 tisoč kvadratnih metrov bruto površin, 90 tisoč kvadratnih metrov neto površin.
- V kateri fazi je trenutno projekt: gradnja Emonike je trenutno v polnem razmahu. Delujeta dve gradbišči, eno na severni, drugo na južni strani železnice. Na obeh trenutno potekajo intenzivna dela, ki napredujejo zelo dobro oziroma hitreje od načrtovanega.
- Kdaj je bilo pridobljeno gradbeno dovoljenje: gradbeno dovoljenje je bilo pridobljeno februarja 2024.
- Kdaj se je začela gradnja: gradbena dela so se začela z izdajo gradbenega dovoljenja, februarja 2024.
- Kdaj se bo gradnja končala: konec gradnje je predviden za leto 2027.
Celoten članek avtorice Nataše Jančič lahko preberete na tej povezavi>>